Monday, January 3

School :)

Memandangkan hari ni hari pertama persekolahan untuk tahun 2011, aku nak berkongsi cerita tentang zaman sekolah aku. Aku baru je habis sekolah tingkatan 5 pada tahun 2010 iaitu pada beberapa hari yang lepas.
  • Semasa 6 tahun, aku di hantar ke Tadika Mawar bertempat di belakang Sekolah Bandar Perempuan, Kluang. Tadika tu dah roboh dan dijadikan kawasan perumahan.
  • Semasa darjah 1 hingga darjah 6, aku bersekolah di Sekolah Kebangsaan Seri Intan. Pergi sekolah jalan kaki aje, hihi Masa darjah 1 nama kelas aku ialah 1 Baiduri. darjah 2 smpai darjah 6 aku dalam kelas Berlian. Aku menjadi pengawas pusat sumber.
  • Tingkatan 1 hingga 3 aku sekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Intan. Yang ni pun pergi jalan kaki sebab dekat dengan rumah. hihi Masa form 1 & form 2 aku kelas RK. Form 3 aku kelas 3Amanah. Then, form 4 di kelas Sains Tulen untuk 2 minggu. Form 1 aku jadi pss tapi malas so tak jadi lah, form 3 dan form 4 aku jadi penolong kepada ketua kelas. hihi
  • Form 4 & form 5 pula aku pindah Sekolah Teknik ERT Azizah, JB. Aku ambil kelas fesyen dan menjadi pengawas di sekolah itu. Aku tinggal di asrama memandangkan rumah aku jauh di Kluang. Aku menduduki SPM di sekolah ini.
  • Fasal sekolah agama pulak sampai darjah 5 aje, sebab malas dah nak pergi sekolah, takat tu jelaa aku belajar. haha Aku memang pemalas orangnya. haha
p/s : And lastly, siapa yang bersekolah tu, selamat ya. Belajar elok2, sekolah ni best sebenarnya. Jangan lah rasa menyesal sangat sebab sekolah tak habis2. haha (sbb aku pernah rasa mcm tu)

No comments: